Roaccutan?

Har nu ätit Tetralysal i cirka en månad och visst har det hjälpt. Jag får inte lika mycket finnar längre och det är så jävla skönt. Ska äta det i två-tre månader till, sen är behandlingen eller vad man säger slut. Jag har ju ätit Tetralysal förr och efter jag avslutat den kuren så har besvären kommit tillbaka. Så risken är ju stor att den gör det den här gången också. Så frågan är vad jag ska hitta på då?

Jag har läst lite om ett läkemedel som heter Roaccutan. Min hudläkare tipsade om det men när jag läste om biverkningarna så blev jag jätte tveksam. Det har ju varit flera diskussioner om det läkemedlet ska tas bort eller inte pga alla fruktansvärda biverkningar. Det kändes helt sjukt när jag läste om biverkningarna. Extrem torrhud, ledsmärtor, deppresioner, kräkningar, huvudvärk, yrsel, frånvaroattacker, ljuskänslighet, njurinflammation, personlighetsförändringar osv. Helt jävla sjukt! Att det ens finns att sälja på marknaden.. Sedan står det även att många biverkningar kan bestå i resten av livet och en kille har till och med tagit självmord pga det här läkemedlet. Jag vet inte, mina föräldrar tilllåter mig inte att äta det men det finns ju för tusan ingen annan utväg. Har testat allt!! Och Tetralysalen som jag äter nu är inte problemfritt heller och det enda jag känner är att jag kan gå hur långt som helst, bara allting blir bra.

Men frågan är.. Är det ens värt det?


Känner mig stark som ens vågar lägga upp den här. Men det är såhär jag ser ut när jag inte bär smink. Ser hemskt ut, men är inte ens i närheten av hur det såg ut för någon månad sedan.. Nu har jag knappt någon acne alls! Halleluja.

Kommentarer
Postat av: Olivia

NEJ det är INTE värt det. Du är jättefin som du är och jag förstår att du tycker det är jobbigt, men jag tycker att det är jätteledsamt att läsa att du är beredd att gå över lik för att det ska bli bättre. Du är ju hur fin som helst Julia och jag tror att den enda som har problem med din hy (som f ö ser jättefin ut på bilden) är du själv! Hur stor del av din dagliga energi går åt till att vara missnöjd i spegeln? Det är förmodligen så mycket energi du skulle kunna göra så mycket annat BÄTTRE för!! Kom ihåg, ingen är perfekt, men du är inte långt ifrån :) kram på dig

2011-11-28 @ 12:46:51
URL: http://oliviaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rekomenderar inte att du ska äta roaccutan Julia.

2011-11-28 @ 19:45:21
Postat av: Josefine

Du är vacker!

2011-12-03 @ 21:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0